Digital Signage to pojęcie, które może się nie bardzo kojarzyć z czymkolwiek, oprócz tego że to coś cyfrowego. Natomiast warto wiedzieć że są to bardzo ciekawe systemy identyfikacji wizualnej, prezentacji informacji i interakcji z klientami, które spotykamy ostatnio na każdym kroku. Nie każdy wie też, że taki system można u siebie w firmie wdrożyć w prosty sposób, a tym samym łatwo uatrakcyjnić prezentację oferty dla klientów.

A zatem co to jest Digital Signage?

Jeśli bywasz w “restauracjach” sieciowych, podróżujesz czasem i bywasz na lotniskach czy dworcach, albo choćby spacerujesz po galerii handlowej, możesz w wielu miejscach natknąć się na wielkie ekrany, telewizory które wyświetlają różne informacje. Czasem jest to statyczny obraz, jak menu restauracji, czasem jest to bieżąca informacja o odlotach, a może też być informacja dostosowana do klientów, która pojawia się kiedy ktoś zbliża się do telewizora. Tak, jest to możliwe i bywa stosowane, choć na razie nie jest to zbyt popularne. Wszystkie te systemy prezentacji informacji nazywamy z angielska Digital Signage, albo po polsku systemem indentyfikacji wizualnej.

System taki składa się zwykle ze specjalnego telewizora lub monitora, z dodanego specjalistycznego odtwarzacza i z systemu w którym można tworzyć i modyfikować treści, które następnie wysyłane są do odtwarzania. Treści mogą być dowolnego typu, może to być wideo, prezentacja, albo strona internetowa. Możliwe jest dynamiczne zmienianie treści, zależnie od wielu czynników. Zwykle stosowane są specjalne monitory, które mają wysoką jasność i mogą pracować przez całą dobę w przeciwieństwie do zwykłych telewizorów, które obliczane są na kilka godzin odtwarzania dziennie.

A zatem, żeby przybliżyć możliwe zastosowania takiego systemu, podam prosty przykład

Jeśli posiadasz mały bar, w którym serwujesz przepyszne, codziennie świeże kanapki ze świeżego chleba, pachnących warzyw i dodatków dostarczanych od lokalnych dostawców, aromatyczną kawę dobieraną przez ciebie osobiście do gustów stałych klientów, parzoną na miejscu na zamówienie i ciastka z zaprzyjaźnionej małej piekarni, to możesz codziennie chcieć tworzyć menu, które się zmienia zależnie od pory dnia czy roku, dostarczonych składników czy lokalnych promocji. Może akurat macie dziś świeże wiejskie jajka i w ofercie jest wyjątkowa jajecznica na wiejskim maśle? A może dziś promujesz pachnący orkiszowy chleb?

Ale co jeśli w ciągu dnia zmieni się cena? Bo na przykład trzeba dosprzedać kanapki przed porą obiadu?

No tak, tak dynamicznie zmieniająca się oferta wymaga też dynamicznej informacji dla klientów. Można każdego ranka pracowicie wypisywać nowe menu kredą na tablicy, czy drukować nowe wersje, wypuszczając z dukarki kolejne kartki papieru. Ale tu jest właśnie miejsce na nowe technologie.

Poprzez umieszczenie w lokalu telewizora albo dwóch i podłączenie do nich odtwarzaczy Digital Signage możesz zdalnie zmieniać to co jest wyświetlane na tablicach na bieżąco.

Możesz zmienić ceny, poprawić ewidentny błąd który zrobił pracownik pisząc menu jeszcze przed poranną kawą. Możesz wyświetlić szybkie promocje, np. Tylko w porze lunchu w odpowiednich godzinach. Nie musisz już pamiętać o tym żeby zmienić ofertę kiedy czas promocji minie, bo system sam pamięta żeby podmienić z powrotem wyświetlaną treść. Możesz też wyświetlać kilka różnych informacji na przemian, aby zmieścić więcej danych o swojej ofercie na jednym ekranie.

A wszystko to możesz zrobić nawet zdalnie, ze swojej kanapy w domu czy z samochodu czekając aż chleb się dopiecze i będzie można go dostarczyć do lokalu. A wcześniej zrobić realistyczne zdjęcie które wyświetli się w restauracji zanim pieczywo do niej dojedzie.

System Digital Signage nie musi być tylko drogim systemem dla potężnych korporacji, obecnie mamy rozwiązania, które można wdrożyć nawet w niewielkim lokalu za rozsądne pieniądze. Oczywiście wszystko zależy od wymagań, rozmiaru systemu, wielkości i ilości telewizorów, ale możesz go mieć nawet w małym barze czy lokalnym biurze podróży, aby przyciągać klientów już z witryny, która wyświetla dynamiczne oferty.

System taki można zastosować praktycznie wszędzie, ale potencjalne grupy zainteresowane systemem Digital Signage to:

  • Restauracje, kawiarnie, bary publikujące menu i oferty specjalne
  • Biura podróży, agencje ubezpieczeniowe, gdzie oferta się zmienia często
  • Wystawy sklepów i lokali
  • Firmy które przyjmują duże ilości klientów i chcą usprawnić obsługę
  • Lotniska, dworce, poczekalnie
  • Salony samochodowe, gdzie można prezentować ofertę i informację na temat pojazdów i dynamicznie zmieniać gdy zmieni się model pojazdu prezentowany w salonie

    Wypełnij formularz, a z przyjemnością się z tobą skontaktujemy, odpowiemy na pytania i przygotujemy spersonalizowaną ofertę.

    Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.